28-12-2008: Zomerse winterdag

Vandaag, was ik er, ondanks dat ik er psa om 7 uur in lag, vroeg uit. Ik had gewoon zin om op te staan, want ik had energie, en ik zag...dat de zon scheen!!:D De allereerste keer dat ik ze zon zag, sinds ik hier in Sint petersburg ben! Dus snel de deur uit! Toen besloot ik het strand effe bij daglicht te gaan checken. Dat was enorm de moeite waard! Je zag aan het leven op straat ook dat het een zondag met goed weer was, allerlei gezinnetjes trokken er op uit met de kids. Het was heel mooi het strand en de bevroren Finse Golf te zien. Er waren veel mensen die over de Finse Golf liepen. Ik vond het eng, amar dacht toch maar eens een poging te gaan wagen. Dit moest ik een keer gedaan hebben! Dus uit eindelijk...daar liep ik dan! Ik vond het ontzettend moeilijk lopen!! de Russen blijkbaar niet, die liepen daar heel relaxed, of rende zelfs, op speelde een potje voetbal op de Finse Golf. Ik leerde me wel op ene gegeven moment een techniek aan waardoor het een stuk beter ging! Dus...dat is blijkbaar een questie van ervaring...
Er lag daar ook wel ene dikke laag sneeuw, waar je bij iedere stap een stuk doorheen zakte, dat zie je ook op de foto, mijn voetjes in de sneeuw..
















































Het was vandaag sowiso ontzettend glad! Gister is namelijk het een en ander aan sneeuw ontdooit, waardoor alles gewoon nat was, maar het is daarna weer flink gaan vriezen, waardoor er overal een laagje ijs lag. Vandaag zag ik ook de russen af en toe bijna vallen. Normaal gebeurd ze dat niet. Dat is ook zoiets, de meisjes lopen hier gewoon keisnel op hoge naaldhakken, terwijl het superglad is en ik met mijn stevige schoenen mijn best moet doen op niet uit te glijden....hoe doen ze dat toch??

Ik ben ook nog even naar het centrum gegaan. Zag er allemaal heel mooi uit met de zon er op! Op de peter en paul vesting zag ik veel mensen op het strand staan, en ook veel mensen op het ijs van de Neva. Wat ze deden weet ik niet. Zonnen? Of misschien toekijken hoe sommige russen een duiknemen in de ijskoude neva? Ik was toch wel erg moe, vooral mijn benen, dus ik ben niet meer daar heen gegaan om dat te ckecken , maar netjes op tijd naar huis gegaan. Het was leuk de stad een keer met zon en sneeuw te zien. Normaal werd het gewoon van wit, naar grijs, naar zwart, nu was er een zonsondergang met mooie kleurtjes, en het werd wat later donker:)

1 opmerking: