02-01-2009 vrijdag

Vandaag had ik een extra leuke les. Alexandra zoekt altijd een beetje onderwerpen die passen. Dit keer dus theater! Heel leuk hoe mijn twee passies bij elkaar komen! Leuk om te leren om in het russisch over theater te discussieren, te beoordelen, leren hoe je iemand iets adviseerd of afraad. Russen zijn van kinds af aan erg cultureel opgevoed, ze moeten heel veel over kunst weten. Daarom dat Alexandra vanzelf ook wel veel wist. Dat was erg leuk. Ook vertelde ze erg leuk over haar manier van nieuwjaar vieren. Dta ging, hoe veel russen het vieren:

Ze gaan naar hun familie, en met hun familie naar de datcha. Soms zijn dar ook adnere families. Ze pakken kadootjes uit, eten lekker, en gaan naar de banja (soort russische sauna)! Ze lopen dan door de sneeuw naar de banja! Alexandra had allerlei lekkers meegenomen wat haar moeder had gemaakt, waaronder overheerlijke blini's met vlees er in, gehakt, met nog vanalles, wat echt super lekker was! Ik mocht het allemaal proeven! Dus na deze les was niet alleen mijn hoofd, maar ook mijn buikje weer gevuld:D

's avonds ben ik met Ingeborg weer even naar de Fidel gegaan. Het was echt ontzettend gezellig! We hebben flink gekletst, enorm gelachen en gediscussieerd met 2 russen: Roman en Pavel. Ze vonden het erg leuk dat ik ook russisch kon, ik merk af en toe zelfs dat ik in het Engels niet op een woord kom, da het dan makkelijker is om over te gaan in Russisch....Daarna hebben we braaf en verstandig de laatste metro terug genomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten